Tekniska Högskolan i Jönköping

Tekniska Högskolan är en av fyra fackhögskolor vid Jönköping University. Vi erbjuder attraktiva tekniska utbildningar på grund- och avancerad nivå och bedriver avancerad forskning inom en rad teknikområden. Tekniska högskolan har examensrättigheter för forskarutbildning inom den övergripande inriktningen industriell produktframtagning. Genom samverkan utvecklar vi ny teknik och sprider ny kunskap för att stärka företags konkurrenskraft. Hos oss arbetar du nära dina kollegor i en internationell miljö med stora möjligheter att påverka och utvecklas.

Arbetsuppgifter

I rollen som operativ chef har du i samråd med vd ett övergripande delegerat ansvar för att:

• bereda och kvalitetssäkra övergripande planer, utredningar, uppföljningar och remisser
  • övergripande bereda och följ upp budget, prognoser samt resultat
  • personal och MBL-information samt förhandlingar
  • driva och samordna arbetsmiljöarbetet
  • driva och samordna lokalfrågor
  • vara ordförande i IT-rådet.

Som operativ chef rapporterar till vd och ingår i JTHs ledningsgrupp.

Kvalifikationer

Vi söker dig med erfarenhet av en ledande befattning. Du behöver ha erfarenhet av operativa frågor både vad gäller personal- och budgetfrågor. Det är viktigt att du har förmågan att kunna se organisationen ur ett helhetsperspektiv, och även se de utvecklingsmöjligheter och kunna driva de förbättringsarbeten som kan vara aktuella. Det är meriterande om du har erfarenhet från akademin. Vi ser gärna att du har en god förmåga att hantera Excel och datorbaserade planeringsverktyg.

Du behöver ha en högre akademisk utbildning inom relevant ämne eller motsvarande. Det är meriterande om du har disputerat i relevant ämne.

Du behöver ha en god analytisk och kommunikativ förmåga. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska. I rollen som operativ chef krävs det att du är lyhörd, driven och mycket god samarbetsförmåga.

Villkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid. Tillträde den 1 maj 2018, eller enligt överenskommelse.

Högskolan följer Villkorsavtalet med kompletterande kollektivavtal. Lönesättningen är individuell.

Upplysningar om anställningen lämnas av vd Ingrid Wadskog, 036-10 1650.

Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Mikael Palmgren (SACO-S) och Thomas Axelsson (OFR/ST). Båda nås på telefon 036-10 1000.

Ansökan

Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev, CV och referenser senast den 21 januari 2018.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid