Tekniska Högskolan i Jönköping, Avdelningen för Material och Tillverkning

Tekniska Högskolan är en av fyra fackhögskolor vid Jönköping University. Vi erbjuder attraktiva tekniska utbildningar på grund- och avancerad nivå och bedriver avancerad forskning inom en rad teknikområden. Tekniska högskolan har examensrättigheter för forskarutbildning inom den övergripande inriktningen industriell produktframtagning. Genom samverkan utvecklar vi ny teknik och sprider ny kunskap för att stärka företags konkurrenskraft. Hos oss arbetar du nära dina kollegor i en internationell miljö med stora möjligheter att påverka och utvecklas.

Avdelningen för Material och Tillverkning har ca 40 medarbetare som arbetar med utbildning, forskning och uppdragsverksamhet. Forskningen bedrivs inom forskningsmiljön Material och Tillverkning i samverkan med forskningsinstitut och industrin. Vi expanderar och söker nu en Laboratorieingenjör med inriktning gjutning och experimentellteknik.

Arbetsuppgifter

I arbetet ingår att vara med och utföra experiment inom gjutning och materialprovning. Du kommer bland annat att ansvara för gjutförsök samt service och underhåll av befintlig utrustning.

Utöver forskning kommer du att vara med och genomföra laborationer i undervisningen samt materialprovning och industriuppdrag. Visst stöd inom 3-D printing av metall kan också förekomma.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har ingenjörsutbildning inom maskinteknik eller materialvetenskap eller motsvarande.

Du ska ha erfarenhet från gjuteribranschen, och vi ser gärna att du har goda kunskaper inom följande områden; gjutning, mätutrustningar och materialkunskap.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta då mycket av arbetet kräver samverkan.

Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både engelska och svenska.

Körkort är önskvärt då experiment kan utföras utanför högskolans lokaler.

JTH har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vårt lärosäte avseende jämställdhet och mångfald.

Villkor

Anställningen är tillsvidare, 100%, provanställning tillämpas vanligen. Individuell lönesättning och kollektivavtal tillämpas. Startdatum 2018-03-01 eller enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till:

Avdelningschef Salem Seifeddine, salem.seifeddine@ju.se

Fackliga representanter
Saco-s, Mikael Palmgren, mikael.palmgren@ju.se
OFR, Thomas Axelsson, thomas.axelsson@ju.se

Du når samtliga via växeln 036-10 1000

Ansökan

Ansökan ska innehålla perosnligt brev och CV. Sista ansökningsdag är 2018-01-05.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid