Högskoleservice, Ekonomiavdelningen

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner.

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Högskolebiblioteket och infrastruktur i form av byggnader och nätverk erbjuder vi bland annat studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.

Ekonomiadministratör/Projektekonom

Organisation

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av internationalisering, entreprenörsanda och samverkan med näringsliv och offentliga verksamheter. Högskolan är organiserad som en koncern, med en stiftelse som moderorganisation och sex helägda dotterbolag. Utbildning och forskning bedrivs vid fyra fackhögskolor. Högskolan har ca 10 000 studenter, ca 800 anställda och omsätter ca 800 mnkr. Högskoleservice är högskolans servicebolag och ett av sex dotterbolag inom stiftelsen. Inom Högskoleservice finns avdelningarna IT-service, HR, bibliotek, marknad, ekonomi, campusservice samt utbildningsstöd och internationella relationer.

Ekonomiavdelningens arbete innefattar intern ekonomiadministration, ledningsstöd till verksamheten, stöd till forskningsprojekt och uppdragsverksamhet samt ansvar för centrala upphandlingar.

Arbetsuppgifter

Vi söker en projektekonom som kombinerar sitt arbete som ekonomiadministratör. Arbetet innebär bland annat att bistå projektledare inom forskningsområdet med ekonomiskt stöd vid t.ex. ansökningsförfarande, budget och rapportering. I rollen ingår även att:

• tillsammans med projektledare ansvara för att ge en rättvisande bild av den ekonomiska ställningen i projektet,
  • kopplat till uppdragsutbildningar vara uppdragsansvariga behjälplig vid bl.a. uppstart, budget och rapportering,
  • vara ansvarig för ekonomisk information till uppdragsgivare, samarbetspartners, projektledare, ledningsfunktioner inom fackhögskolorna och koncernen samt säkerställa att avtal efterlevs.

Arbetet innefattar även löpande ekonomiadministration så som redovisning och reskontrahantering.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en utbildning på lägst gymnasienivå inom ett område som vi bedömer som relevant för tjänsten. Har du en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning är det meriterande.

Du ska ha minst 3 års arbetslivserfarenhet, varav du även har erfarenhet från arbete med redovisning. Dina kunskaper i Excel är avancerade. Vi ser gärna att du har erfarenhet från projektadministration och från ekonomisystemet Agresso.

Du trivs med att självständigt planera och organisera ditt arbete, samt har förmågan att på kort tid sätta dig in i nya arbetssätt och arbetsområden. Vidare är du kommunikativ, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Vi ser även att du har en analytisk förmåga.

I arbetet kommer du i kontakt med såväl nationella som internationella kontakter, vilka kräver att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både i svenska och engelska. Om du tidigare har arbetat i en organisation med engelska som arbetsspråk ser vi det som meriterande.

Information

Tjänsten är en tillsvidare anställning med start enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag!

Upplysningar om tjänsten lämnas av Stefan Sandqvist. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Olle Thegeby (SACO) och Tomas Axelsson (OFR/ST). Samtliga nås på telefon 036-10 10 00.

Välkommen med din ansökan senast 2017-11-05.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid